Nära paradiset

söndag 7 oktober 2018

I morse tog vi sovmorgon till klockan 07.30. Det var ju mörkt när vi kom igår kväll och de fick lysa med ficklampa fram till vår bungalow. När vi kom ut i morse möttes vi av sol, synen av en pool 7-8 meter utanför och havet som brusade och vågor som slog höga kanske 40-50 längre bort. Frukostmatsalen som bara består av flätade palmblad (tror jag) som tak ligger ännu närmare havet. Vet inte hur det ser ut i paradiset men detta stället måste ligga väldigt, väldigt nära. Vår Transfer kom och hämtade oss kl 10.00 och det bar av på en liten sightseeing först till Bekal Fort och sedan till ett hinduiskt hälsocenter. Shahana och Eskil promenerade runt en stund. Själv satte jag mig på en stenmur men det tog bara någon minut så var man medelpunkten i en stor skara av barn, män och kvinnor. När Shahana och Eskil kom tillbaka med kamerorna ville, som alltid, alla bli fotograferade. De rättade till kläderna, tittade in i kamerorna och log stort. Leendena blev om möjligt ännu större när de fick se sig själva. Sedan ringde matklockan och ännu mer folk strömmade till. Vi fick berättat för oss att det var gratis mat och vi blev inbjudna att äta med dem vilket vi vänligt tackade nej till. Tillbaka till hotellet för en lättare lunch till ljudet av havsbruset. Shahana har beställt tid för hårbehandling senare idag. Just nu badar de i poolen under mitt överinseende från uteplatsen. Hoppas inte att ni har det alltför kallt och regnigt hemma. Ikväll till solnedgången blir det middag ackompanjerad från havet. Kanske blir det fisk. De är ju pinfärska här.

Familjen Bergén
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer

test

Testar igen

Postat av Ingela

Har läst allt ni skrivit, kul att få följa er vad ni är med om. Ha det bra så hörs vi igen.