Winter is coming...

torsdag 11 oktober 2018 Dallas, Texas, USA

Idag fick vi en härlig frulle bestående av drypande fett. De hade till och med en full kantin med smält ost om man ville öka på kolestrolhalten.
Väl på vägen minskade temperaturen drastiskt från 28 till 21 grader på 30 mil, dags att leta fram tjocktröjan. 🤪
Lunchen betades av på Jack in the box, som får ett gott betyg. Helt galet vilka drickor de har. Jag provade Sprite Zero Peach och Fanta Zero strawberry, Mulle körde på en klassiskt Dr Pepper...men det fanns 8-10 av alla sorter i både Fanta, Sprite och cola. Och så lite till!
Igår hade vi en liten händelse då jag såg en liten kissekatt i mörkret när vi promenerade, men den satt och reste ragg vilket jag tyckte var konstigt. Mulle förklarade snällt för mig att det var en tvättbjörn och inte en katt. Händelsen till ära ersattes Kanina av en tvättbjörn och Lawa tog den nya familjemedlemmen Dallas till sig direkt. Phu! När vi anlände till praktfulla Dallas visade det sig att de tyvärr inte hade någon barnsäng. Snälla som de var fick vi ta ett större rum med King size bed, rummet var dessutom handikappsvänligt så det var JÄTTESTORT! Lawa visste inte var hon skulle ta vägen av glädje när hon insåg sitt kommande dygns lekplats.
Poolen var kall, men vår lilla viking tog sig ändå ert härligt dopp.
Det var Mulles raka håret dag, som dock snabbt förvandlades till skalpering. En tre centimeter lång skinnbit rankades av... man kan inte annat än att skylla på proseccon🙈
Med livet som insats lyckades vi ta oss till det absolut närmaste stället idag för att äta middag. Fyrfilig väg som skulle korsas och inga trottoarer eller övergångsställen. Lawa slocknade så hon vet som vanligt inte vad hon utsattes för🙈🙉🙊
Trevligt ställe denna gång, men i morgon lämnar vi för att ta oss ännu längre ut i obygden.