Relalalalaxa.....del 4

torsdag 11 oktober 2018 Tioman Island, Pahang, Malaysia

Regnet öser inte ner när vi vaknar. Hoppfullt inför snorklingen. Först frukost. Och nu börjar molnen hopa sig.
Vi hoppar av snorklingen 10-12 och chansar på lite sol på eftermiddagen.
Områdets ödla, en Monitor Lizzard, dyker upp igen vid 2 tillfällen under dagen. Men nu är det inte den lilla vi hade vid huset utan förmodligen mamma ödla. Ca 1,5 meter lång med svansen inräknad. 🦎
Slappar lite vid poolen innan lunch och nu ser det ljusare ut. Nu blir det snorkling 14-16.
Ut till Rengis Island som ligger en liten bit ut.
Hinner inte mer än ner i vattnet och ta på oss cyklopen och tittar ner så kommer en sköldpadda majestätiskt simmande under oss. 🐢
Garmin Virb kör vi med, såklart, och förhoppningsvis fick vi några bra bilder.
Ytterligare en sköldpadda fick vi se förutom en uppsjö av fiskar🐳🐋🐠🐡 i alla möjliga färger.
En liten haj 🦈 fick vi också syn på. Babyshark sa kapten  på båten. Ca 1 meter stor. Glädjedödare....😁
Middag på thailändsk restaurang i underbart skyfall och med magiskt åskväder som körde ett ljusspel över havet.(Nästan poetiskt)

I morgon åker vi vidare till Singapore.

Stegräknare
Britten 7 618 steg
Niclas 8 703 steg

Niclas Jansson
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Kommentarer
Postat av Ann-Sofi

Ja vad ska man säga... vilket äventyr😀👍

Postat av mia ardfors

Va Cooolt 😎

Postat av Gerd

Härligt att regnet slutade. Bra snorkling fick ni också. Gissa vem som hade velat vara i vattnet?

Postat av Peter Tiberg

Ser helt magiskt ut. En liten fråga Niclas.
Var palmen rak när du började gunga? ;-) Just kidding! Ha d bäst.

Niclas Jansson
Hemulen Publicerat

Ann-Sofi: Tack. Vi äventyrar vidare😉
Mia: Tack. Coolt och varmt....😅😅😅
Mamma: Ja, du hade gillat den snorklingen. 🐢
Peter: Helt klart va trädet mycket rakare innan jag gungade. 🌴