Saekert resesaellskap!

torsdag 11 oktober 2018 Lima, Callao, Peru

Alla flygtider och anslutningar fungerade bra. Det som verkade först vara gott om tid mellan de olika flygen, blev precis det vi behövde innan nästa avgång. Det berodde bl.a. på avstånd mellan de olika terminalerna. T.ex. så fick vi åka tåg "Skytrain" i Dallas! Hade vi åkt samma sträcka mellan terminalen på Dala Airport, till nästa terminal, hade vi nog hamnat i Valsan? Otroligt vilka stora flygplatser det finns!
En annan anledning var att Anders blev uttagen för extra säkerhetskontroll vid 2 olika tillfällen av 3 möjliga!!! Han kanske berättar mer själv senare....?
Landade 05.10 i Lima och vi båda är lite förvånade efter att ha kommit in på hotellrummet strax efter 9, att tidsomställningen inte känns mer. Vi sov bra på resan mellan Dallas och Lima, som för oss var från ca 5 på morgonen till 12 svensk tid. Hoppas nu kunna ta vara på hela denna dag och direkt komma in i denna dygnsrytm. Vi bor i Distrito de San Isidro, inte långt från Miraflores.
Nu tar vi det lugnt denna dag och i morgon, för att sedan göra den första heldagsutflykten till Nascalinjerna..... //Totto

Torleif Jansson
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Kommentarer
Postat av Emelie

Alltså 2 av 3. En uppdatering på den vill man höra om sen:) skönt att resan gick bra! Kram

Postat av Örjan o syrran

Tack för rapporten.Då vet vi att ni är framme och att allt är väl. Vi har det bra. Varmt o gott. Må väl brorsan o hälsa kompisen

Postat av Eva

Önskar er en riktigt trevlig resa med många fina upplevelser. Kram

Postat av Olle Norberg

Naskalinjerna ja. Skulle vilja se dom. Gick faktiskt en dokumentär på SVT häromdagen. Gött att ni kommit fram trots 2 av 3 kommer på Anders! Vad är oddsen?

Postat av Henrik

Hallå Totto, ha det riktigt sköj nu, är på väg till Kiruna på jobb. Väntar på bilder från dig mvh Henrik