Happy hour

fredag 12 oktober 2018 Amarillo, Texas, USA

Nu rullar vi mot Amarillo, vi kom iväg lite tidigare då det blir en långkörare idag. Strax innan Henrietta valde Lawa att leverera i blöjan så vi stannade vid en pecanaffär. Jösses vad pecan de hade! Kakor, fudge, rostade, med kanel mm Och man fick provsmaka ALLT! 😋
Händer inte så mycket längs vägarna, det är en liten väg med "bara" två filer i vardera riktning och i princip ingen trafik att tala om. Åkermarker, rancher och oljepumpning. Vi har åkt igenom ett par riktiga hillbillie hålor på denna etapp. Som Mulle sa, om man lyssnar riktigt noga kan man höra banjon spela 🤣 Jag har aldrig sett så många långa raka vägar.
Lawa har utvecklat ett tydligt språk som talar om för mig när filmen är slut på Ipaden. Hon lyfter båda armarna och pekar mot skärmen och ömsom skriker, ömsom väser! You just can't miss it🙉
Vi har fått dra på oss lite kläder, termometern visar 10 grader i Amarillo. Finns inget som är lagom här, antingen 35 eller 10 grader.  I helgen väntar de snö här, vilket typ aldrig händer! 😵 Men vi verkar ha vädergudarna på vår sida så vi hinner rulla vidare innan.
Vi googlade upp ett riktigt steakhouse a la Texas och fick oss äntligen den där eftertraktade biffen. Den satt där den skulle! Det är ett vida känt hak som ligger på rout 66.
Väl framme på hotellet var det happy hour, vilket betydde att de bjöd på tre drinkar/öl och en massa snacks. Mulle fick sig äntligen en GT, som han njöt 🤤🤩.
Trodde vi skulle behöva bryta trenden med poolbad på varje stopp, men som tur var hade de inomhuspool. 🙏

Kommentarer
Postat av Göran Sven

I Sverige är det brittsommar i Göteborg skall det bli 20 grader i helgen.
Puss på er

Postat av Farmor

Ni åker genom ”Den sista färden” land , beware ! Jag älskar deras syn på happy hour !