Bergigt landskap med serpentinvägar
Bergigt landskap med serpentinvägar

Utflykter på landet

fredag 12 oktober 2018 Chania, Kreta, Grekland

I förrgår, 10/10 skjutsade vi Bittan och Margareta till Kato Stalos, inte så långt västerut från vårt basläger.
De vandrade på vägar en bit ovanför kusten fram till Platanias. Kusten domineras av kustliv medan man är mer på landet bara en liten bit upp. Owe och jag tillbringade tiden med att skaffa grillkol, mm för att använda i grillen på takterrassen.
Vi handlade lite goda korvar och alltför seg biff, som vi grillade på kvällen. Trots allt en god måltid.

I går, 11/10, gjorde vi en rundresa med bil på västra Kreta. -vindlande vägar och svindlande vyer. Försökte åka ända ut på fingerformade halvön Rodopou, men var tvungna att ge upp när vi var nästan framme på grund av stora stenar som var för stora för vår markfrigång.
Picniclunch vid blåsig strand i Kissamos.
Åkte ut på västkusten till Falasarna där vi möttes av ett odlingslandskap, täckt av växthustält av vit plast. Fikade i en kombinerad servering och matbutik. Upp i bergen på branta serpentinvägar genom inlandet och åter hem.

I dag väntar nya, okända äventyr.
Christer

Christer