On the road again....

fredag 12 oktober 2018 Singapore, Singapore

Frukost och utcheckning från hotellet på Tioman Island. Vi lämnar ön i en regnskur så det känns skönt. Lugn båttur till Tanjung Gemok som vi kommer till 14:30 och där på kajen står en liten go gubbe med en skylt med bussföretagets namn på och meddelar oss att vi kan åka till Singapore med en gång och inte vänta till 17:00 som vi först bokat. Hur han visste att vi kom med den färjan får vi aldrig reda på. Förmodligen chansade han och vi va enda européerna på färjan så det kanske inte va så svårt.
Nå...i alla fall...bra då vi kommer 2-3 timmar tidigare till Singapore vilket kommer visa sig vara bra.
Bussen är avsevärt mycket högre klass på än förra bussen. Även chauffören fast han körde som en biltjuv. Vägarna höll ungefär svensk standard med lappat och lagat samt spårig vägbana. Kändes som tjälskador😅😄😃🤣😂på vissa håll. Bussresan gav i alla fall drygt 1500 steg på stegräknaren så då kan ni räkna ut resten själva.
Både båt och buss innebär lite kämpande för den som har lätt att bli både sjösjuk och åksjuk...
Framme på hotellet i Singapore ca 20:30.
Snabb incheckning och sen middag.