Fortsatta upplevelser

lördag 13 oktober 2018 Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Igår den 12 oktober kl 09 åkte vi till en jättefin botanisk park och ett museum.  Allt tar väldigt lång tid. Tillbaka till resorten. Jättetrevlig personal här. De hade observerat att jag hade svårt att ta älgkliv i de höga trappstegen. De hade under tiden vi var borta överraskat och byggt en bättre trappa för mig. När vi såg överraskningen blev de jätteglada över reaktionen. Shahana och Eskil var på trekking här i området med personalen. De kollade krydd-  och fruktodlingarna. Middagen bestod av många lokala rätter men inte så stora portioner som igår. Morgon, middag och kväll serveras olika nypressade juicer från härodlade frukter. Alla är jättegoda och de bästa vi har druckit. Till middagen tändes även en brasa för oss. Inte lyckats få tag i vykort i dag heller utan bara frimärken. Får göra nya försök imorgon. Inte mycket mer att rapportera om idag.
​​​​​Idag, den 13 oktober, lämnade vi detta trevliga ställe för att ta oss till en ny resort. Vi byter då stat till Tamil Nadu. Det sades att det skulle ta i vart fall 4 timmar att köra dit men med facit i hand tog det närmare 8 timmar. Det gick inte att köra ända fram utan en hög bussjeep hämtade oss och bagaget och körde oss de sista 2 km. Det verkar vara jättefint här men alla resorter verkar ligga väldigt, väldigt avsides. Har precis ätit lite lätt. Blir nu dusch och sedan middag kl 20. Ska stanna här 2 nätter. Kommer nog inte att hända så mycket mer så dagens rapport slutar här.

Familjen Bergén
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Ingela

Hej på er, mycket spännande att läsa vad ni skriver. Ni får verkligen vara med om och uppleva mycket. Här hemma har vi brittsommar och det var det även i Köpenhamn. Kramar till er alla.