Oslagbar utsikt

söndag 14 oktober 2018 Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Vi är nu på ca 2 200 m ö h. Betydligt kallare här uppe på dessa höjder. När vi kom igår var vi både trötta och frusna och dessutom vara rummet utkylt. Allt tillsammans med den höga luftfuktigheten gör ju att allt blir kallt och fuktigt. Fick sova med filtar och så kom de in med värmeflaskor igårkväll. Ingen tillgång till tvätt, börjar tryta på rena kläder, får köra lite till på de redan använda. Varmvatten finns bara mellan mellan 6-10 och 18-22. Gäller att passa duschtiderna. Får inte heller använda för mycket vatten så vi får dela upp duschtiderna. För att få värme i natt fick vi hyra en värmefläkt för 350 rupier/natt, ca 40-45 Skr, men det var det värt. Sovit rätt skönt. Mycket disigt och fuktigt ute nu på morgonen. Nu är klockan 10.30 och det börjar bli lite varmare, ca 16 grader, solen lurar någonstans bakom diset. Kan kanske snart ta av tröjan. Shahana och Eskil gick precis ut på upptäcktsfärd i det här stora området. Vi är omgivna av höga berg, jättelika plantager med olika grödor, får, kor, hästar, marsvin, råttor, katter och vilda apor, elefanter och tigrar(och säkert en del andra djur). Själv sitter jag på balkongen med en magnifik utsikt över allt detta, en stor sjö, en damm med gäss och en massa människor som jobbar här ute. Mycket rogivande miljö, inget att klaga på. Hoppas Shahana senare idag kan in några bilder härifrån.Just nu öser regnet ner.

Familjen Bergén
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Ingela

Vilka höjder, ser väldigt fint ut. Inte årets modell på bilen eller? Är det kål dom odlar? Är det någon kusin i trädet, i så fall hälsa så mycket.