Sista rycket

tisdag 16 oktober 2018 Chania, Kreta, Grekland

I går åkte Bittan, Margareta och Owe till Melidoni och besökte grottan Gerontospilios. Mycket välordnat och vackert med fina stalaktiter. Upplevelsen var stark trots att grottans omfattning inte var så stor.
Jag stannade hemma och gick tll doktorn för min besvärliga natthosta och halsont. Vår vardinna, Athanasia fixade allt, bokade tid och skutsade mig dit. Fick medicin och mår redan bättre.
I dag har vi gjort en liten uppföljningsrunda till fots i Chania med promenad i hamnen och ut på piren. Slappar nu i avvaktan på middag, som vi hoppas blir något med fisk och/eller skaldjur. Vi får se vad vi hittar på stan.
Vi kan nu konstatera att trots att väderrapporten sagt att det skulle regna v<rje dag från i onsdags till i går så har det i stort sett inte kommit en droppe. Vädret kan jämföras med fint, svenskt sommarväder.
Vi laddar nu för hemresan i morgon kväll.
Christer

Christer
Senast aktiv - från Muskat, Oman
Kommentarer
Postat av Tommy Kjellen

😎

Postat av Camilla

Skönt att du mår bättre och att ni verkar få ett fint avslut på semestern. Robban besväras också av en ordentlig hosta. Jag är på bättringsvägen och Frank kry som en nötkärna. Hoppas ni får en bra resa hem!