Strålande solsken och mycket hett

torsdag 18 oktober 2018 Mararikulam, Kerala, Indien

Vaknade till strålande solsken. Öppnade dörren från bungalowen och såg på ca 100 m avstånd genom kokospalmer och bambu en skön sandstrand med böljande blå vågor och en massa färgglada fiskebåtar i full aktion. Efter morgontvätten frukost på restaurangen som ligger ännu närmare havet. Tyvärr är uterestaurangen under renovering, förmodligen på grund av de tidigare översvämningarna. Tog lite kort på dessa gemytliga vyer (de kommer senare  läggas in på sidan. Shahana och Eskil badade i poolen. Är lite osäkra på om de finns undervattensströmmar i havet så de avstod från dessa dopp. Badade bara fötterna. De gick en promenad på stranden medan jag själv gottade mig med utsikten under palmerna. Tycker lite synd om er hemma i det kanske grådaskiga vädret. Härefter lite lunch och ett glas kallt öl på altanen. Shahana har ju inte ont av värmen så hon ligger på gräsmattan och solar. Närmar sig kanske 35-40 grader. Vad kan man mer önska?

Familjen Bergén
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Ingela

Låter inte så dumt med att hotellet ligger så nära vattnet. Låter som att ni har det bra. Så grådaskigt väder har vi inte ännu. Idag var det något svalare kanske 13-15 grader och sol.

Postat av Eva-Britt Bengtsson

Låter jättehärligt men nu är det snart slut på det roliga. Vi har som sagt jättefint höstväder här hemma, hoppas det håller sig när ni kommer hem.

Postat av Ingela

Hoppas att ni haft en bra dag i dag med. Vad skall ni göra sista dagen i morgon? Skall bli bra att snart få träffa er. Ha det bra så länge så ses vi snart.