Reflektion.

måndag 22 oktober 2018 Laholm, Hallands län, Sverige

Då var vi hemma till ett tomt kylskåp😃. Flygresan hem gick över förväntan, vi sov en hel del. Tyvärr var det banarbete någonstans mellan HBG-Laholm så det blev buss däremellan. Sen var det lite svårt att somna och på morgonen var jag inte människa. Gerd ringde och var pigg dom en lärka.
   Lite tankar om resan, denna resa har varit mera lyx än vad vi brukar ha. För många städer och fina hotell, även fast det inte var femstjärniga. Vi har fått se otroligt mycke fantastisk natur, fått lära oss att vi inte ska ge oss ut på några höga bergsvandringar. Som 5000 m ö.h. Men blev inte så illa som för Oldsberg, som tydligen hamnade in på sjukhuset för höjdsjuka. Var många som fick olika krämpor, vi hade svårt att andas och fick gå väldigt långsamt.
  Skulle velat se lite mer av kulturen uppe i högländerna och vassfolket tyvärr var tiden knapp där. Man kunde kanske vänt på hela resan, fått någon extra dag i djungeln. Kändes nästan som någon dag i Puno mer var som utfyllnad. Men Machu Picchu var ju något utöver det vanliga, man har sett så mycket foton och program på tv. Men att se det i verkligheten går inte att beskriva. Önskar alla att ni skulle få uppleva detta. Sedan alla dessa bergsvägar kan man väl se tillbaka på nu med skräckblandad förtjusning.
  Jag är mest glad över att Gerd åkte med oss och att hon och tyckte resan varit bra, även fast vi var trötta på vissa medresenärer ibland.
  Kan verkligen rekommendera resebolaget Läs & Res och deras konsept, fast nu har vi döpt om bolaget till Res & Ät. 😃😂😃.

Ulla Lavin
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige