Äntligen!

fredag 2 november 2018 Umeå, Västerbottens län, Sverige

Plötsligt händer det. Nedräkningen går från dagar till timmar.
Igår torsdag hade vi ett litet familje sail away party. Då vi kört kyskåpsrensning hela veckan blev det pizza till middag, lite chips, bubblor i form av Bollinger 👍 o liten plocktallrik. Mellan tuggorna och bubblorna såg vi hockey, målade naglarna och självklart en liten benvaxning. Ja, den kändes, men nu är man len.
Även en trevlig kväll med familjen tar slut och kl 1 var det släckt. Ganska precis 6 timmar innan vårt första flyg till Stockholm lyfter.

Sov som en stock och nästan lite snarkande när en klarvaken nyduschad man smyger in i sovrummet och säger att nu måste du nog stiga upp. En snabb frulle och snabcheck av lägenhet och resväskor hämtar Andreas upp oss och så börjar vår resa. Som vi väntat och längtat. Känns nästan som man drömmer. Allt går smidigt till och med min vän foten var nöjd med flygturen. Lite torra i halsen och med lite kurr i magen går vi på jakt. Klockan är ju bara just halv 9 så någon lunch kan inte Gastro puben servera men varsin öl. Jo man tackar. Skönt att bara få sitta ned och känna lugnet lägga sig.
Mat måste vi dock ha och vi går mot Tacobar och enchiladas. Mycket gott och lagomt mycket.

Varför ska det vara så svårt att sätta sig på rätt plats när det på biljetten är tryckt med stor text? Jag bara undrar. Lätt kaos när folk byter och flyttar sig kors och tvärs. Familjen Bergström är både punktliga och kan läsa biljett 😊

Annika Bergström
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige