Dag 9 Mahalo Hanohano

fredag 2 november 2018 Maui County, Hawaii, USA

Passade på att ta en sovmorgon... larmet gick vid 0710. Tittade ut och det var inte så många bomulls liknande moln på himmelen över havet. Juice, annanas och banan på bordet. Fram med paddan och logga in på nätet. Öppnade resväskan och tog fram det viktigaste, Villa-dressen (hade lämnat strumporna och dammaskerna där hemma). Passade på att ta en ny bild som visar att det finns Villaiter överallt :)

Efter att sett matchen live, där Villa mötte Broberg, så var vi beredda för beachen. Två timmar i solen och ett dopp i havet så kändes kroppen lite mindre mör efter gårdagens äventyr.
   Vid min favorit strand finns en restaurang med en blanding av medelhavsmat kombinerat med smaker från Hawaii. Hm, det finns på menyn Fishtaco men har ännu inte vågat mig testa denna delikatess.

Kommer på mig att själv att det är ganska skönt att bara ligga där på stranden och titta upp mot molnen som extremt sakta passerar palmbladen. När de spontana tankarna inte längre påminner om saker som innebär stress, då har man verkligen kopplat av på riktigt.

En powernap på eftermiddagen när solen är i valet och kvalet om den ska gå ner kändes såsom en perfekt inledning på kvällen.

Hade bokat ett bord nere vid havet för att se solnedgången och checka av året. Det blev god mat, ett lugn och en vacker avslutning som jag tar med mig. God natt...

Christoffer Andersson