Sköldpaddor och helvetet

fredag 9 november 2018 Caymanöarna

Idag var det jordgubbssmak på våfflorna som omväxling. Vi fixade och packade iordning våra saker med en gång på morgonen så efter frukosten gick vi direkt ut på gatan och hoppade in i första minibussen som kom.

Hoppade av vid sköldpaddsfarmen och inledde i shoppen där vi fick köpt två par likadana örhängen till Sara. Nästa gång hon tappar ett kommer hon kunna fortsätta använda dem. Små snäckskal fick det bli för vi hittade inga med sköldpaddor på. Sedan klappade och tittade vi på de mindre sköldpaddorna en bra stund innan det var dags för matning av de större. Sedan gick vi tillbaka till de små en gång till. Nu var vi både varma och törstiga så vi stannade i fiket för en dricka innan vi tog bussen vidare till Hell (helvetet).

Hell består av några små souvenitshoppar och ett område av lava från havbotten som tryckts upp. Det ser ut som sylvassa toppar, absolut inget ställe man skulle försöka gå på. Träffade också en kul kille som erbjöd sig att fota oss alla under skylten vid vägen. När han fick veta att vi kom från Sverige kom det snart, Tomas Brolin och andra gamla kända svenska spelare. Han fortsatte sedan med the girl with the dragon tatoo och Lundsgatan. Jo han hade läst de tre böckerna. Frågade vilken av affärerna som var hans eftersom han gjorde så fin reklam för dem, ingen, han var kokosnötsmannen. Han hade en kundvagn full med kokosnötter, en machete och påse sugrör. Det kom bussar med turister från kryssningsfartygen och vi såg att många köpte av honom. Det är inte speciellt gott vilket tjejerna vet så de frågade inte ens efter en.

Vi köpte ett vykort och gick in på postkontoret och köpte frimärke. Så nu har vi postat ett vykort från helvetet.

Tillbaka hem där det blev pizzarester från igår innan vi gick till poolen. Träffade den trevliga familjen från Texas idag igen så tjejerna hoppade, dök och lekte i flera timmar med dem och en tjej till de hittade i poolen.

Vi avslutade med ett havsbad innan vi gick och åt ribs igen.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Miami, Florida, USA