KORT NATT OG LANG DAG

torsdag 8 november 2018 Addis Abeba, Etiopien

Da er vi på plass i Addis Ababa! Nattflyging er definitivt ikke min foretrukne reisemåte. På grunn av mellomlanding i Stockholm med etterfylling av passasjerer, ble det nesten midnatt før middagen ble servert, og når klokken skrus slik at natten i tillegg blir kortet inn med 2 timer, er det ikke så mye igjen av den til soving eller forsøk på soving.

Dagen har vært fullpakket med spennende program. Etter å ha sjekket inn på hotellet, som er veldig bra, hadde vi frokost, og en liten pause før sightseeing. Nasjonalmuseet med vår former Lucy, var spennende. Men jeg gikk nok glipp av noe informasjon i den zombie- tilstanden jeg var i. Jeg får lese meg opp senere. Øst-Afrikas største utendørsmarked, valgte vi å beskue fra bilen.

Til lunsj valgte vi litt forskjellige retter, der jeg og to andre valgte injera med en linse/bønne-stuing. Nam, nam - injeraen smakte akkurat som jeg husket.

Nå er det litt avslapping før middag, og deretter rett i seng. Vi skal avgårde til flyplassen allerede kl 5 i morgen tidlig. Og da håper vi å være på plass i første camp før det mørkner. Etter å ha landet i Gonder skal vi kjøre 3-4 timer i bil, og deretter gå 3-4 timer. Det gleder jeg meg veldig til! Det skal visst være veldig grønt og frodig nå!

Borgny Hjelen
Senast aktiv - från Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge