Lämnar Nordön en stund

tisdag 6 november 2018 Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Tidig morgon - vi åker till färjeterminalen för att vänta på att få åka ombord. Hoppsan... vi skulle checka in också - men över kom vi och det var en härlig resa. Solen sken och lugnt vatten. Sundet ut från Wellington och sundet in till Picton var pektakulärt. Synd bara att det inte gör dig i kameran.  3,5 timmar senare körde vi i land lika stort som Wellington var Picton litet. En liten oansenlig fiskeby. Raka motsatsen till det vi lämnade.

Vidare till Blenheim och vindistriktet. Raka rader med vindruvsplantor/buskar
kära nån så mycket vingårdar. Men vi stannar inte utan fortsätter söderut. Plötsligt ser vi en skylt där det står Swingbridge - det måste vi prova - gå över forsande vatten i en hängbro - tur jag kunde hålla i mig i vajrarna på sidorna. En lagom sträcka på benen runda på den platsen.

Westport - här landar vi för nästa övernattning.  Vi hittar ett trevligt ställe - de har minigolf också. Efter minigolfen var jag så hungrig så jag blev både sur & otrevlig. Inget vidare för Stefan - men som den räddare i nöden han är så hittade han en fisch&chips take away. Sova 😄 så får vi se vad som händer i morgon.

Ingela Lundström
Senast aktiv - från Invercargill, Southland, Nya Zeeland