Regn regn regn och mera regn

torsdag 8 november 2018

Hur mycket kan det regna???? Vi lämnade Glaciären utan att fått chansen att se den. Vindrutetorkarna vinner knappt att ta undan vattnet. Där kommer varningsskyltar om att vägen kan vara översvämmad - nog såg vi det och körde i det också - men efter någon mil så fick vi stanna och vänta - vägassistansen var påväg för att ta bort ett träd som fallit över vägen.

Det är nu vi förstår varför det finns så många ”tunnlar” vid väg kanterna - idag blir det vattenfallens dag - vattenfall på vattenfall utöver klipp och bergsvägarna - den ena spektakulära än den andre.

Äntligen framme i Queenstown. Det regnar - är disit och mörkt. Innan vi hittade ett boende så var klockan mycket. Men vi åkte in till centrum för att köpa oss en Ferger burgare (tipps från Caroline) Den var så god - men hur mycket folk som helst. Nu är det godnatt.

PS:vi har inte haft något nät - där av den uteblivna uppdateringen. Men vi mår bra 😄 god natt

Ingela Lundström
Senast aktiv - från Invercargill, Southland, Nya Zeeland