Utflykt runt ön.

torsdag 8 november 2018

Magnetic Island är en fantastisk liten ö med underbara stränder, häftiga djur och tuffa vandringsleder. Vi hyrde bil en dag, det blev en speciell bil som går under namnet "Barbie Bil" Det var en strålande fin dag som började med en vandring upp till ett gamalt krigsfort.  Det användes vid andra värdskriget och hade en fantastiskt utsikt. Under uppfärden såg vi två koalor som satt i olika träd och sov helt fantastiskt och de var supersöta. Efter vandringen behövde vi bada i Horseshoe bay där var det skönt i vattnet och en fish and chips smakade bra som lunch. Efter lunchen tog vi oss ytterligare en  vandring som var superjobbig uppför en lååång backe och ner mot en strand i en vik och uppför en lååång backe igen vi vände innan vandringen kom till sitt slut. Man går på små stenblock och stigen är inte alltför bred.Vi ansåg det som ett  bra beslut då vi båda var helt slut och supertörstiga när vi kom tillbaka. Vi hoppade in i bilen och körde till Alma beach en liten mysig strand med ett vatten som var härligt uppvärmt. Sedan kom dagens höjdpunkt att få träffa Rock Wallabies en sorts mini känguru som lever vid stora bergsblock och som kommer fram runt 17- tiden varje kväll för stt äta. Dom var supersöta och de åt ur händena på folk. Morot, banan eller speciell mat som liknar pellets som man kan köpa i affären var deras föda. Efter detta lämnade vi in bilen igen och tog buss till vårt fina hostel där vi passade på att tvätta lite kläder och grilla. Här cirkulerade stora fladdermöss ovanför våra huvuden de låter jättehögt och de verkar bo i palmerna runt oss. Enligt gooogle och Rickard  tror vi att  det är flygande hundar för det ska finnas här i Australien. En spännande härlig dag är till ända.

Rickard Och Marie
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Dag 32 av 91
155 Bilder 15 Besökta platser 16 Dagböcker Till resan