Det öser ned!!!

fredag 9 november 2018 Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jösses, vilket väder vi har! Det vräker ned uppifrån och vågorna rullar in mot vår uteplats. Tack och lov ligger den lite upphöjd, annars hade den varit i farozonen. Kanalen på andra sidan huset har rejält med vatten och brunt regnvatten forsar ned från bergen och sliter med sig grenar, stockar och annat löst bråte. Det är otroligt strömt.
Igår eftermiddag fick vi strömavbrott några gånger och det fortsatte imorse med. Ovädret gör att det blir rätt så mörkt dagtid och när solen gick ned igår kväll var det kolsvart. Vi hittade värmeljus och tändare så vi kunde spela kort. Det var alldeles för skumt för att läsa och tv och wi-fi var så klart nere. Vi var helt enkelt ”tvungna” att umgås med varandra. Det var väldigt mysigt.
Det är en hel del översvämningar i byn men vi vågade oss ändå ut med salengen till ”Sao’s kitchen”, vår närmsta restaurang, vid lunchtid. Vi har suttit där i några timmar och har ätit, druckit och spelat både kort och spel. Vi passade på att köpa med oss middag hem också. Nu är vi hemma och är dyngsura men vad gör det? Vi har semester, ett torrt hus, mat i magen, el till AC och TV och lagom promille i blodet. Ha det gott!

Linda Henriksson