Till havs, dag 1

tisdag 6 november 2018

Godmorgon världen.
Vi befinner oss denna morgon ute på Medelhavet och har riktning Kanarieöarna. Dock några dagar kvar. Havsdjup 2820. Solen gömmer sig bakom moln så det blir solning under handduk och jacka idag. Svårt att tycka det är skönt och efter 1 timme ger vi upp. Kall ända in i benet.
Vi tar en tur runt båten och fotar lite.
Magen behöver också sitt och det börjar närma sig lunch. Här finns det mesta. Lite svårt att välja faktiskt.
Går sedan ned till Safariklubben och spelar några rundor biljard. Bordet gyrostyrt och bollarna ligger helt stilla på sin något slitna filt. Kul och inomhus.
Amalia och Tom drar på sig träningskläderna och jag sätter mig i en fåtölj och skriver dagboken. Skönt med lite egen tid och lyssna på lite finmusik från våningen under. Dagtid är det en kvinna och en pianist som spelar. Inte helt fel.

Har dock ansträngt min fot en hel del. Inte vilat sedan vi satt på flyget i fredags. Syns på foten. Stor och svullen ända upp på vaden. Inte bra.

Ikväll är det kaptenens dag. Vår kapten Trym, är en av många norrmän som kryssat över världshaven. Med sina 30 år inom branschen känner vi oss trygga. Det betyder att finklänningen ska på. Dock hann vi aldrig träffa kaptenen då vi blev kvar på dimondcluben.

Efter en fin middag, 3 rätter som vanligt, så gick vi ned till teatern för en musikshow.
City of Dreams. Bra musik, fin dans och kläder. Drog sedan vidare till Safariklubben för lite karaoke. Kanske inte det bästa vi varit med om. Blir nog inte fler besök på den aktiviteten. Kanske skulle deltagit själv 😅
Avslutar kvällen på nattklubben, Vortex. Himla konstigt namn. Ingen dans för oss men lite dryck och lite småsnack om de som finns i lokalen. Ibland är det tur man är svenne.
Ikväll sover jag med 2 prydnadskuddar under min fot. Hoppas på underverk.

Good night

Annika Bergström