Governor beach och pirater

torsdag 8 november 2018 Caymanöarna

Vi var inte helt ense om dagens aktivitet men det slutade med att vi packade frysväskan meds ticka och is och tog en buss norrut til Governor beach. Vi badade länge och väl här innan vi begav oss hemåt längs stranden. Många badstopp och sandbyggen blev det också längs stranden innan vi till slut åt lunch vid poolen så sent som halv tre.

När vi satt och väntade på lunchen dök pirater upp vid poolen. Det är Pirate Week med start på Gran Cayman idag. Barnen fick varsitt piratmynt av en av dem innan maten kom.

Efter lunchen tog vi det lugnt och slappade på rummet då vi alla fått tillräckligt med sol för idag. Sofia pluggade lite och Sara skrev dagbok.

Då piraterna skulle inta baren på ett av hotellen norrut klocka sex, strax efter solnedgången begav vi oss dit till fots för att titta. Vi fick se den mest fantastiska solnedgången någonsin tror jag samtidigt som den gamla skutan gled fram. Den kan tyvärr inte komma så nära land så de fick bli hämtade med en mindre båt.

Det var jättekul att se alla dessa vuxna som hade klätt ut sig. De var verkligen jättefina och vi fick intrycket att många av de som var med använder piratveckan som en ursäkt att åka hit år efter år.

När vi tyckte att vi tittat klart gick vi hem till coconut Joes och åt fajitas. Snart kände vi myggorna men när servitrisen såg att vi viftade kom hon rusande med myggspray. Vi lämnade den sedan vidare till nästa bord mär vi såg hur de började klia sig på benen. Antar att regnskurarna de sista dagarna i kombination med värmen gör att många små odjur kläcks.

Tillbaka på rummet hjälptes vi åt att packa alla väskorna, släppa ut luften ur madrassen etc. flytkorvarna som vi fick har fått varsin lapp på sig och skall lämnas vid poolen imorgon så någon annan kan fortsätta ha roligt med dem.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från Miami, Florida, USA