Åter igen i CH-CH...

tisdag 20 november 2018 Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Idag var det kyligt, bara + 4 đŸ˜Č. Vi vaknar tidigt och kommer ivĂ€g - frukost har vi ingen - men nĂ„gra bitar pizza kan vi ta nĂ€r Stefan hittar ett kaffestĂ€lle. NĂ€r vi Ă„ker ifrĂ„n Hamner Springs sĂ„ ser vi att det snöat pĂ„ ”alptopparna” - inte konstigt med allt det regnande igĂ„rkvĂ€ll. Vi kör tillbaka mot CH-CH, och det kommer mera regn. Vi beslutar oss för att försöka sightseeinga Ă€ndĂ„. Vi försöker hitta teckniska museet - men det gĂ€ckar oss, hur vi Ă€n gĂ„r mellan byggnaderna hittar vi inte ingĂ„ngen... sa jag att det regnade đŸ€”  mera regn, efter ett tag gav vi upp och letade fram ytterligare ett hostel - fast mitt i stan. Efter incheckningen hoppade jag under tĂ€cket för att bli varm, Stefan fick byta om och lĂ„na min lĂ„ngkofta av ull. Efter en god stund pĂ„ nĂ„gra timmar drev hungern upp oss och pizzan fick komma vĂ€l till pass. Helt plötsligt kom solen och den blĂ„a himmelen fram och det blev dags att ta sightseeingen. Ner i sjĂ€lva city och det var bĂ„de nytt och gammalt som raserat frĂ„n jordbĂ€vningen 2010-2011. Det mĂ€rks att de hĂ„ller pĂ„ att bygga upp staden igen. Tillbaka pĂ„ hostlet blir det vila och middag pĂ„ resterna av det vi har kvar i ”matlĂ„dan”. Snart Ă€r det godnatt - vi ska ”bara” packa ocksĂ„ - i morgon drar vi vidare mot Auckland igen. Godnatt 😮😮

Ingela Lundström
Senast aktiv - frÄn Vigge, VÀsternorrlands lÀn, Sverige

FĂ„ uppdateringar via e-post

Ange ditt namn och e-postadress för att fÄ ett mail nÀr medlemmarna du följer uppdaterar sin resa.