Vatten-fest ikväll

torsdag 22 november 2018 Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Kände mig något bättre i förkylningen imorse men har kliat sönder mina ben i natt. Hur som helst får man en fantastisk start på dagen med den här utsikten från sängen.
Lunch idag blev på Kritsna House och den här gången blev det inte helt lyckat. Till förrätt beställde vi någon form av friterade kycklingbollar, att dela på. De var som gummibollar. Magnus beställde vildsvin i röd curry. Köttet var så dåligt och vi hittade skivade ringar av brosk (?) i den rätten. Det var inget vidare. Istället käkade vi min kyckling i jordnötssås som var väldigt god. Även den här gången på Kritsna House, dyker det upp lunchande poliser. Den här gången kunde vi räkna till 16 stycken. Vi förmodar att de kommer för att de har bra mat (vilket de har). Kan ju lugnt säga att jag tvekade att hoppa upp på salengen med Magnus framför dessa lagens väktare.
Vi var båda utan hjälm.
Vi hade druckit varsin stor öl till lunch.
Ingen höjde ett ögonbryn...
Nu blir det bad och läsning i skuggan och hemgjorda ananas-drinkar. 😎
Ikväll ska vi på vatten-fest hos Sao’s! Det blir massor med mat, cocktails, underhållning och ljus på vattnet, tror jag.
Jag ser fram emot kvällen.

Linda Henriksson