Måndag

måndag 26 november 2018 Miami, Florida, USA

Grattis Maria på din dag 🥂
En ganska vanlig måndag.
Sista sollapningen innan vi vänder upp mot Naples. Utcheckning klockan 10 men eftersom vi är lite busiga får vi behålla rummet till klockan 1. Checkar vi ut senare får vi straffbetala 1000kr. Kanske net värt att vara sen.

Underbar sol och härlig stor pool. Här finns inga huttrande barn med handdukar virade runt kropparna. Här ligger dom i plurret hela dagen. Och, är fortfarande varma. Ovanför oss har flygplanet sin inflygningsbana. Planen kommer på löpande bandet. Kul för dom som landar. Välkomna!

Dusch, utcheckning och lunch på Ihop. International house of panncakes. Jag tar svenska pannkakor med lingonsylt. Smakar riktigt gott. Nästan som hemma, på restaurang. De andra grejar till det med grädde och strössel.

Mot Harry och ut på landets tråkigaste och längsta väg. 1 tim och 30 minuter utan en rattrörelse. Inte konstigt folk somnar och kraschar emellanåt.
Efter en dryg bilresa är vi så framme hos Harry.

Vilket ställe. Bor innanför grindarna med fina villor och trädgårdar. Här finns 800 hushåll.
Jag och Tom får eget rum med tillhörande badrum. Amalia ligger lite avskild ute i vardagsrummet. Harry själv har såklart också eget badrum. Fint kök och öppet till vardagsrummet. Stor altan med utsikt över sjön och en del grannar. Och ev krokodiler.
Efter lite chitchat så kurrar ju magarna och vi åker för middag. Brooks burger. Yes, burgare, igen. Funkar bra att äta grilled cheese sandwich oxå med tomat och avocado.
Lite frukostinköp på Publix och så hem och krypa upp i soffan.
USA är ju kända för att allt är så stort och mycket av. Stämmer bra. Tv-kanalerna finns ingen ände på. Trött i ögat säger vi godnatt innan midnatt.
Imorgon blir det promenad i området och titta på grannarna.

Annika Bergström
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Kommentarer
Postat av Maria Olofsson

Tack för gratulationerna och drycken 😀😗