En miss...

onsdag 28 november 2018 Stockholm, Stockholms län, Sverige

Planet från London var lite försenat - men ombord kom vi och landade i Stockholm vid 20:40 tiden, med raska steg och bagagevagnen lastad begav vi oss iväg mot nästa plan och gate. Men vi hade missat bordningen med en kvart. Nåja - ingen fara skedd - det visade sig gå ett nattåg vid 23:12 så vi köpte två enkelbiljetter till S-vall.  Letade ett matställe och hittade en laxsallad som vi delade på. Sen var det dags att leta efter tågperrongen och rätt spår. På med ryggsäckarna på ryggarna och den andra resväskan rullande bredvid oss, Kom vi till spår ett, mycket riktigt tåget kom och vi satte oss. Så skönt att inte behöva bära på något. Ögonen åker igen med jämna mellanrum och plötsligt knuffar Stefan mig och påpekar att - jag inte behövde prata i sömnen..  (vad han nu menade med det) vet inte om jag mumlade något? Men vaknade till gjorde jag. Tåget rullar på och både Stefan och jag somnar till med jämna mellanrum. Äntligen stannar tåget och vi hoppar av på stationen i Sundsvall - åh h-e - vad kallt det var -12 grader. Vi kommer från 28 gradig värme och får en vinterschock. Linnea kommer och möter oss och jag tycker jag håller på att stelna till  isblock innan jag kommer till bilen. Tur värmen i bilen fungerade, Vi kom då äntligen hem och vi blev överraskad att en brasa brann och att sonen Johan hade bakat en sockerkaka till oss. Det var gott med varmt te och hembakat . Vilket välkomnande - nu gott folk har vi landat tryggt hemma och vår resa är slut. Tack för att ni följt oss - har varit roligt att haft med er på vår färd. Klart slut. 😃

Ingela Lundström
Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige