Kryzza lugnt del 2......

lördag 1 december 2018 tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Reveljen går tidigt som attan på detta fartyg för 06:30 är det Tai Chi på översta däck...... Tyvärr för oss som missade alla Yoga så fastnar vi i ett korsord och glömmer tiden och missar även Tai Chin......
Frukosten missar vi inte........

Därefter kryssar vi lugnt fram mellan alla öarna i Halong Bay. Tyvärr har några huliganer från södra Stockholm varit och busmålat några sjömärken på vår kryssning. Vi blev tvungna att be om ursäkt å Sveriges vägnar och lovade att åtgärda detta omedelbart. Vi ringde givetvis in Glenn Hysén som mot 4 Pripps burköl i ersättning direkt skulle åka ner och måla över det gröna med blått........
Nååååå i alla fall.......

Byter till en lite mindre båt som skall ta oss till dagens aktiviteter.
Första stopp är en ny grotta. Mycket mindre än den igår men lika fascinerande. Innehöll också tre salar men som va mycket mindre och i passagerna mellan dem var vi tvungna att krypa......

Kryssar vidare och kommer till en plats där vi raskt hoppar i kajaker och paddlar runt i lagunerna i någon timma innan det är dax att inta lunch på båten som övergår i lite relalalalaxande på soldäck innan vi kryssar vidare till dagens tredje aktivitet som är ett besök på en pärlfarm. Intressant och utbildande. Inplantering av korn i ostron som efter 4-8 år blir pärlor. Ju längre de får ligga desto finare kvalité........
Nååååå i alla fall......

Åter på vår stora båt och vår akterhytt med balkong njuter vi av utsikten och solnedgången innan det är dax för middag.....

Nytt trixigt pussel efter middagen där kanadensarna slagit sig ihop med ett nytt gäng och fick revansch.......