Kryzza lugnt del 3...... och 2-1 till Vietnam

söndag 2 december 2018 tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Försovit oss och missar Tai Chin........men vaknar lagom till frukosten......
Lugn förmiddag där vi njuter på däck, läser och beundrar utsikten.

Ett gäng drar iväg på en ny lite kortare tur med kajaker men vi tar en kopp kaffe på övre däck och snackar lite med en lirare från Toronto.

Vid 10-tiden får vi en liten demonstration av kocken i garnering. Riktigt vass med kniven.
Dessutom får vi lära oss att göra färska vårrullar. Va lite som när vi gör tacos på fredagskvällen. Smakade dock inte som tacos men va rätt goda ändå.

Nu börjar vi kryssa mot hemmahamnen igen och innan vi mönstrar av får vi en lättare brunch.

12:30 sätter vi oss på bussen igen mot Hanoi. En lite seg bussresa på 4 timmar.......
Piggar ändå upp det lite när vi på halva vägen tar en kort rast och hittar Happy Buddha som vi givetvis plåtade......
Nåååå i alla fall.......

Checkar in på samma hotell som för några dagar sedan och efter lite fixande på rummet går vi ut för att käka. Och just nu är vi duktigt trötta på nudlar, ris, vårrullar och seafood så vi styr stegen mot en restaurang där vi beställer var sin pizza. På storbilds-tv visar de fotboll och det är Filippinerna som möter Vietnam och Vietnam tar ledningen med ett noll men strax innan paus så kommer en kvittering.

Vi betalar och knallar iväg ut på stan och det verkar som stor del runt där vi bor är avstängd för biltrafik. Och överallt tittar man på matchen. När vi kommer ner mot den lilla sjön så är det världens liv för där visas matchen på storbilds-tv. Gissningsvis är det kanske 5-10 tusen personer som står och tittar och Vietnam gör 2-1 i början av andra halvlek och vinner. Stort firande på staden efteråt med flaggor, tutande ungdomar på mopeder, mm, mm.

Vi traskar nöjda hemåt och passar på att köpa ett nytt, bättre handbagage i form av en ryggsäck till Britten.