Holiday Spa
Holiday Spa

Moalboal, Mactan, Cebu City

lördag 15 december 2018 Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Sista dagarna i Moalboal var stillsamma. Inga aktiviteter efter dykningen och jag tror att bekymmerna är över. Inte känt nåt på ett tag, men har heller inte badat så mycket under ytan så att säga...

Vår lokale tricykle-snubbe Nello fixade en bil med chaufför till Mactan, ön där flygplatsen ligger vid Cebu City, för 2500 pisos. Inte ens 500 kr för en taxiresa på närmre 4 timmar. De andra ställena som ordnade resor tog också 2500 till Cebu och till flygplatsen. Vi skulle dock lite längre än flygplatsen och fick egen bil dit så det va kanon.
Väl framme så var vädret sådär igen så vi tog en taxi till ett outlet som Kurt hade tipsat om. Köpte nån piké och liten väska, inte så mycket annat som föll oss i smaken trots att Nike och Addidas mf had outlets där.
Vi käka på resas sämsta ställe. Jag fick min mat, kyckling med nudlar, ganska snabbt, och den var god. Jhonna som var vrålhungrig fick dock vänta skitlänge och jag hade ätit upp sen 10 min innan hennes pizza kom, och den både såg äcklig ut och luktade vidrigt av all ost. Tappert kämpade hon dock i sig lite drygt halva. Fy fan. Hade jag aldrig gjort.

Dag 2 på vårt hotell, Aozora Seafront Hotel, var det varmt och kanonväder. Vi pressade på vid poolen större delen av dagen. Jag fick dock bada bar 10e minut dock för det var så sjukt varmt.
På kvällen gick vi till ett av hotellen jämtes resturang och käkade japanskt. Vi hade egentligen ingen aning vad vi beställde, mer än att det var grillad kyckling. Ägaren, en helskön 60årig japan fick förklara vad och hur vi skulle äta. Jag testa koreanskt vin, samt att vi båda käka hela måltiden med pinnar.
Efter middagen gjorde sedan japanen oss sällskap och vi hade fantastiska samtal och diskussioner om allt från andra världskriget till Norden mm mm. Japanen bjöd på dyr rom som han hade fått av japanen som ägde vårt hotell veckan innan i 60årspresent. Och det dracks i ett rasande tempo, men det var också ohyggligt trevligt och berikande. Vid kvar över stängningsdags tackade vi för oss.
Morgonen efter blev dock ruggigt tung för egen del medan Jhonna var lite piggare och fräschare.

Så idag har vi förflyttat oss från Mactan in till Cebu City. På båda ställena är det ruggig trafik så 1.5 mil eller var det var tog över 1.5 timme, storstad med dess köer... Väl på plats på Holiday Spa solade vi en stund vid poolen, men när vädret skiftade till det sämre tog jag en ny walkabout och kika in närområdet. Hitta dock inte mkt kul... Ska se om vi kan ta oss till IT-park ikväll som ska ligga nära där vi bor nu. Det var där vi käkade första kvällen på resan med Kurt.
Sedan återstår det bara två nätter på lite finare hotell Mandarin innan det tyvärr är dags att påbörja den långa flygningen hemåt....

KOM IGEN NU HBK FUTSAL idag mot Norrköping och imon mot Nacka!

Markus Hulander
Senast aktiv - från Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Lotta Hulander

Tack för uppdateringen 😀. Supertrevlig läsning. Verkligheten kallar, dags att komma hem. Vi längtar efter er 😍 💕 kram