Slutshopping i Ayala Mall

tisdag 18 december 2018 Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Hej.
Vi bytte hotell från Holiday Spa efter ett dygn där vid poolen och bara chillande. God mat i IT-park där vi även började vår resa. Hotellet låg på knappt 10 minuters promensdavstånd till IT-park och grsnne med en grym golfbana som dock bars var för medlemmar....

Flyttade några kvarter till det förbokade mäktiga Mandarin Plaza. Kinesiska konsulatet på toppvåningen, våning 23 tror jag, och vi i ett kanonrum på 19e våningen. Pool på en takterass på våning 3 med sol mellan 10 och 13:30 typ mellan höghusen.
Däremellan 2 hela eftermiddagar och kvällar med shopping på gigantiska Ayala Mall som ligger 3-4 minuters promenad från hotellet.
Har shoppat massor, fyndat och gjort bra köp. Koftor, sneakers, tröjor, jeans, väskor, hoodies, you name it.
På kvällarna har vi på 4e våningen kollat bio. Första kvällen Aquaman som hade premiär så sent som den 14e dec. Den var kanonbra. Sen igår Spiderman, riktigt dålig. Aninmerad visade det sig. Men men, tidsfördriv efter ännu en kanondag med shopping.

Idag har vi checkat ut, drog en sväng ytterligare till Ayala och stödshoppade lite till, dag 3!

Nu väntar vi bara på att ta taxi till flyplatsen, men det är lite tidigt än. Flyger vid 20 så drar väl dit innan 4 nånting. Räknar med tuff trafik....

Flyg först till Hong Kong, sen 12 timmar till London, sen till Köpenhamn. Tåg hem till Halmstad. Räknar med att vara hemma nångång på eftermiddagen. Så 24 timmar från nu, men vi reser ju bakåt i tiden så resan lär väl ta ca 30 timmar igen. Jippi...

Men vi ses snart!!!
Kraaaaaaam på er

Markus Hulander
Senast aktiv - från Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Lotta

Vilken plats ni har hittat! Ser helt fantastisk ut. Lycka till på hemresan. Välkomna hem. Längtar efter er. Kram