Konst, kultur och sista dagen i Wisconsin

torsdag 10 januari 2019 Brookfield, Wisconsin, USA

I dag var vi lite kulturella och besökte Milwaukees Art musum. En otroligt häftig och vacker byggnad. Den var vackrare än föremålen inne. Det var rolgt att gå där att fotografera. Garaget är också hur coolt som helst. Utmed båda siorna i taken var det rutor med speglar som reflektera utomhusmiljön, som stora kvadratiska peroskop. Byggnaden är intressanr då den har två vingar på utsidan som fäller upp sig på morgonen så det ser ut som en stor valfena. På kvällen fäller vingrna ner sig. Vi avslutade med en lunch med utsikt över sjön Lake Michigan. Det var kallt men gässen flög flitigt fram och tillbaka. Lake Michigan är en av de nordamerikanska Stora sjöarna, tredje största. Den är så stor,58 000 km², och det känns som att titta ut mot ett hav.

Väl hemma igen vilade vi lite efter innan det var dax att åka i väg för att äta ute på Raised Grain. På vägen dit körde vi förbi ett stor market där det fanns långa gångar av mat, godis ich alkohol. Jg köpta te, råsocker och konjak för att kunna blana Annikas specialare. Tänkte det kunde vara bra att ha i Yelloston efter en dags fotograferande i kylan. Raised Grain brygger sina egna öl på bryggeriet som ligger vägg i vägg med restaurangen och puben. Är ju ingen ölfantast men blev väldigt förjust i ett av ölen, Birdseye Belgian Black, det blev till min egen förvåning två glas. Till detta beställde vi pizza som vi alla delade på. Stället var väldigt modernt inrätt med inredning i betong och rustika träbord.

När vi kom hem var utomhusbubbelpoolen uppvärm och jag och Lena tog oss ett långt bad. Det var -8 grader ute, himmelen nästan stjärnklar och varmt och skönt i vattnet. Det blev små istappar i håret av fukten av ångan från poolen. Tanken var att se en film efetr fast vi blev så avslappnade och trötta så vi duschade av oss och hoppade direkt i säng.