Vårt hotell
Vårt hotell

En (vilo)dag i Bozeman!

lördag 12 januari 2019 Bozeman, Montana, USA

Det var mörkt ute när jag vaknade kl 7. – 11 grader ute och det var skönt att ligga kvar under täcket i min sköna säng. Solen steg sakta upp över klippiga bergen och färgade himmelen rosa och ljusblå. Kl 8 mötte vi Henrik för att äta frukost. Det blev en väldigt amerikansk frukost med söt yoghurt, flingor, jos, English muffins med jordnötssmör och en blåbärsmuffins med färskost. Tillbaka i rummet blev det att kolla nyheter och kolla kamerautrustningen. Ganska skönt att slappa.

​​​​​​Kl 12.30 skickade Henrik ett meddelande och frågade om var redo att åka in till Bozeman city för lunch. I dag blev det att ta på underställ under byxorna.  Vi vill tillbaka till Burger Bob där vi åt sist vi var där. Vi beställde en Chocolate peanut butter milkshake efter Henriks rekommendation och den var vääääldigt god. Sen blev det en burgare med sting i. Svartpepparost, jalapeños, tabasco och pommes av sötpotatis. Det var tre mycket mätta svenskar som lämnade Bobbs. Vi tog en promenad utmed paradgatan. Solen värme gott fast det var kallt i skuggan. Temperaturen låg på nollan.  Vi passerade en man i cowboyhatt som satt och spelade på en elgitarr. Vi tror att det är samme man som satt där när vi var där hösten 2016.  På väg tillbaka till hotellet följde i med Henrik för att handla vår pickningsmat vi ska ha med oss i bilden då vi är ute och fotar. Vi hann med att ta vägen om Starbucks för att ta med kaffe och en chailatte.

Det blev att slappa på rummet hela eftermiddagen, försökte sova lite fast det gick inte. Kollade lite på datorn, läste min bok och tjötade en del. Utanför fönstret började solen gå ner. Kl 19.30 träffades vi i lobbyn för att gå och äta. Där träffade vi de andra två deltagarna. Monica och Lennart. Stackars Lennart hade inte fått med sig sin väska och hade inga vinterkläder på sig. Hans väska ska komma i morgon till Yellowstone. Henrik är snäll och erbjuder sig att låna ut varma kläder.
Vi åt middag på en mexikanskt  restaurang. Var fortfarande mätt efter lunchen. Men en drink var lätt att få i sig. Efter maten gick vi tillbaka till hotellet och packade ihop och la fram kläder till morgondagen.  Vi ordnade Annikas specialte och kröp ner i sägarna.
 Vi ska åka kl 07.00 i morgon bittig så nu är det dax för mig att säga god natt!!