En dagstur till sjön

lördag 19 januari 2019 Khao Sok National Park, Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Vi åt frukost på vårt ställe då det ingick i paketet vi köpt. Scrambled eggs med morötter och toast. Vid typ halv nio kom vi iväg, 8 st från Palmview. Hämtade upp ett par till på vägen. Resan tog nästan två timmar med ett stopp i ett samhälle där man kunde handla ficklampor, vattensäkra väskor m.m. som man kunde behöva till utflykten. Vi hade med oss allt som behövdes så vi kollade bara runt lite. In i Nationalparken och ner i en longtailbåt. På med flytvästar och sedan iväg. Otroligt vackert så det fotograferades hej vilt. Runt 11.30 kom vi till en flytande miniby där det serverades lunch, fisk, kyckling i två varianter, nudlar och ris samt ananas och vattenmelon. Jättegott.
Efter lunch drog några iväg för att kolla in en grotta. Den var både trång, mörk, krävdes klättring och simning så jag vågade inte prova då jag aldrig vet om hjärtat ska fixa det eller inte. Hade ingen lust att bli stående nere i en grotta med hjärtklappning. Pera vill inte ge sig in i trånga utrymmen så han hoppade över grottan också. Vi paddlade kajak, badade och chillade istället. När de andra kom tillbaka så fick vi Sticky rice med inbakad banan i tillsammans med färska bananer… När vi förklarade att jag var allergisk fixade vår guide fram en ananas som han skar upp lite snitsigt. Sedan bar det av tillbaka över sjön och då blåste det lite mera så det blev mer än blött för vissa av oss. Vid fem var vi tillbaka vid minibussen och 1,5 timme senare hemma vid Viewpoint. Även middag ingick i paketet och den var riktigt god.
Allt för den ringa summan av 1900 baht pp.
Den här turen var jättemysig och bjöd på enormt fina vyer men kanotturen igår var ändå bättre. Lugn och nästan meditativ och inte massor av turister. Mer min typ av utflykt.

Kommentarer
Cimberly
Cimberlycornelia Publicerat

Konstigt med morötter till frukosten 🧐 mysigt det såg ut 🥰

Mia Nylander
MiaN63 Publicerat

Var jättemysigt men jag gillade kanottur en mera 😁