Nu blir det landstigning

måndag 14 januari 2019 Jamaica

Här hade jag på egen hand bokat en lokal arrangör Karandas tours. Jamaica mötte mig med sol och det mest klarturkosblåa vatten jag någonsin sett. Makalöst! Båten kunde lägga intill vid kaj och det var kort sträcka att gå till kontrollen Där stod en reprensetant och väntade på oss Mkt välorganiserat och effektivt Det var en liten passage, men mkt  ordningssamt.
Efter en kort väntetid på 4 tyska som oxå skulle med på denna turen, kom vi då i väg
Chauffören lärde mig snart Jaman eller Ya man ska man nog skriva. det avslutades  var mening med haha Väldigt easygoing Han tom erbjöd oss att han skulle ta oss till sin försörjare av cannabis..hm vi tackade nej

Första stoppet var magiska Blue Hole. En underbar plats Där bytte jag till baddräkt, som jag eg borde ha gjort redan på båten..för ngt riktigt omklädningsrum fanns inte alls. Vi blev tilldelade en personlig guide som hjälpte oss gamla tanter, tog foton åt oss och var allmänt trevlig. Badskor hade jag med mig och det rekkomenderades. Jag hade inte velat vara utan dem.

Siata stopept på denna tur var river rafting i gummibadringar nedför White river. Å vad det var mysigt och vad vackert det var. Inga farliga stup här inte. hade en trevlig skönsjunga guide

Ann Beutler
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA