Slappedag igen

söndag 3 februari 2019

Var vaken runt 4.30 i morse när det regnade o åskade för fullt. Sen när jag gick upp så var det faktiskt uppehåll. Hann tvätta upp mina byxor innan regnet började. Det kom en rejäl skur o åskade ordentligt. Jag skulle ju till Annette på lunch runt 12 så jag väntade på att det skulle bli uppehåll. Det avtog lite så jag tog ett paraply o gick iväg. Leke följde med mig, hon gör frukost o jobbar på söndag när Annette är ledig samt några gånger till under veckan. Kom fram o igår när jag gick därifrån så pratade vi om en av hennes getter som skulle föda snart. Sa till henne att det kanske skulle bli något idag. Frågade när jag kom dit om det kommit någon getbaby än? ”Ja, nu på morgonen” sa hon, ”gå ut o kolla i gethuset så får du se, jag tror det är 2 st”. Gick dit o där var hon med 2 små nyfödda svarta killingar!! Så söta!
Satt sen o såg på när hon gjorde sina samosas. De lagades över glödande kol inne på golvet. När de var klara så satte vi oss o åt, smakade som vanligt gott. Gick så småningom hemåt, då hade det slutat regna. Spenderade eftermiddagen med att läsa, slappa o tvätta lite underkläder. De andra har nu kommit hem från Zomba o vi ska kanske kolla någon film innan det är läggdags.

Bodil Kvick
Senast aktiv - från Kungsbacka, Hallands län, Sverige