PaddleBoarding

söndag 10 februari 2019

Dom sista bilderna är iaf ett lite smakprov från dagens aktivitet samt en bild på en av hajarna vi såg under snorklingen från phi phi.
den kabeln jag vill ha till min kameran verkar inte finns någonstans i hela phuket hahah

I dag blev det öven en tripp till Surinbeach igen, men denna gång kunde för en gångsskull mina klassamrater vara med.
Wattana och Vicktoria.
dom har haft fullt upp med att hitta lägenhet och äntligen fann dom en bra sådan.
Väl framme i Surin så möttes vi även av Elina samt Kim.
Så roligt att alla kunde nävara, vi hade sätt sen tidigare daga att det gick att hyra en typ Surfbräda med en Paddel. vilket innebär att man knyter fast ett snöre längst ena foten och sedan en paddel i handen, sen står man i stort sätt bara på den.
Låter kanske otroligt tråkigt men det blev riktigt skojsigt eftersom alla var otroligt dålig på det, och den var hal dessutom.
men efter ett tag lycakdes alla få kläm på det.
Jag hade även med mig min kamera som jag la i bakfickan, givetvis tappade jag ur den när vi alla ramlade av.
kände själv bara paniken inom mig, mest på alla fina bilder som vi tillsammans har skapat.
Så tur var hade Kim med sig en snorkel!
Så efter att jag simmat runt där ett tag, helyt slut så tog wattana över och lycades simma ner och hämta kameran, vilken lättnad!!!!!
Efter lote mer bad och mat så bar det hemåt.
Vi bestämde oss även för att åka till Oldtown, skulle visst vara ngn parad samt lite marknadsstånd osv.
Fy fan vad folk, alla kände bara paniken som kröp in på en... Hatar ju folk liksom, speciellt i större folkmasor.
Efter att hittat ett mysigt ställe för lite middag så åkte kim och elina hem, hennes föräldrar hade anlänt och ska vara här några veckor.
samt Wattana och vicktoria bestämnde sig för att åka köpa lite lakan osv.

Jag däremot fortsatte mot den stora helgsmarknaden som fanns på vägen hem.
fantastixyt roligt, Stor marknad med säkert 12-15 gångar som var förmodligen 100-200 m långa!
Dock var allt samma saker, men ändå roligt och hoppa runt och pruta ner allt så mkt man kunde hehe.
Matmarknaden var riktigt mysig och se, stor sådan!!
Kul och se alla saker, samt otroligt billigt dessutom!
Efter att ha spenderat några timmar där så bar det äntligen hem.
Hemresan gick jätte bra.
Nu blir det lite plugg inför morgondagen!

Stay tuned