JAAAAA

söndag 10 februari 2019

Efter Nisses och min snorkeltur var vi ytterst tveksamma till att Gertrud och Rosa skulle göra en, det var mycket svårt komma upp i båten, Gertrud avstod men mamma ville prova
Denna gång åkte vi ut från andra sidan ön med ett annat företag, två killar i besättningen,pengarna tillbaka om vi inte såg sköldpaddor sa de. Det var bara jag och mamma  i båten
efter mycket kort båttur hoppa vi i vattnet en av killarna på båten också. Sköldpaddor direkt de låg på botten, killen spana hela tiden, peka, dök ner till botten, bogsera oss och plötsligt fick vi syn på en stor som var på väg upp att andas, vi följde den tills den dök ner igen, under snorklingen hade killen i båten varit inne och hämtat ytterligare en passagerare. Vi drog iväg till nästa ställe, där vi såg ytterligare paddor, mamma hade varit uppe och vilat en gång men i igen. MEN VAR ÄR BÅTEN, tjejen som han hade varit och hämtat tidigare hade blivit sjuk så han var tvungen att köra tillbaka med henne och det var långt, minst en halv timme och då hade vi redan legat i vattnet 20 minuter. PLÖTLIGT EN MANTA!,,,
Till slut kom killen med båten och vi kunde dra iväg till, undervattensstatyerna, skepsvraket, julgranskorallerna och massor av andra koraller.
En snorkeltur på tretimmar där mamma och jag låg  i vattnet minst två timmar, vi är mycket, mycket nöjda med den, killarna var fantastiska, en snorkeltur vi aldrig glömmer eller som mamma sa den var värd minst 5000kr och det säger inte lite. Efter lunch var vi helt utmattade och pladask i sanden en timme, bägge två, bada inte ens mer, vi orka knappt gå halvtimmen över ön till bungalowen senare på eftermiddagen, väl framme där så pladask igen på solstolar
hörs
ps inga foto vår kamera har pajat och resdagboken tar inte foto från undervattenskameran.

Lennart Nilsson
Senast aktiv - från Billesholm, Skåne län, Sverige