Nära att missa flyget.

lördag 2 februari 2019 Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Efter en dusch o lite frukost kom taxin o körde oss till Arlanda.

På flygplatsen gick allt bra till att börja med. Vi skulle byta plan i Doha i Qatar och hade där bara 1 timme mellan planen. När vi satt på Arlanda gick klockan mer och mer och till slut var planet 1 timme försenat. Gotte var jätteorolig hur det skulle bli om vi missade planet.
När vi landade hade de kört ikapp 30 min. Jag sa åt barnen att nu är det bara att springa. Christopher hade laddat med allt för många gin o tonic. Precis när vi stog i kö för att gå av planet gick han in på flygplqnstoan för att kissa. Jag sa åt Gottfried som var på samma sida att knäcka på dörren. Till slut kom han ut.
När vi kom av planet stog det en och ropade Bangkok!
Han samlade ihop alla svenskar och vi var ca 35 stycken. Ingen visste om vi skulle få ta nästa flyg eller hur det skulle bli. Mitt i allt detta skulle Christopher på toa igen. Han gick dit o rätt va det var så började alla att gå. Det ända jag kunde göra var att springa in på killarnas toalett och ropa CHRISTOPHER KOM ALLA GÅR NU!
Ut kom typ 10 svenska killar i full fart!
Vi sprang ifatt de andra och sattes på ett tåg till nästa terminal. Nu fattade vi att de nog hade hållt nästa plan. Vi kom fram till terminalen och då hade de precis börjat boarda planet. Barnen gillade maten ombord och sista flyget sov vi alla på.

Jenny Lundén
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet