De Zalze Golf Estate

måndag 11 februari 2019

Wow, vilken anläggning och wow, vilken bana!

De Zalze Golf Estate är en golfklubb som ligger mitt i tre stora vingårdar, Kleine Zalze, Groote Zalze och De Vleie. Golfbanan kantas av vinodlingar, olivlundar och lavendelfält. Signaturhålet går över en stor sjö med massor av fåglar/ankor. Som tur är ligger röd tee på andra sidan sjön👍!

Banan är mycket välskött med breda och böljande fairways och personalen så vänliga och trevliga. Vi spelade med ett engelsk par som är här på longstay under 10 veckor. Efter rundan en välförtjänt kycklingsallad på terrassen med en fantastisk utsikt över banan, vinodlingarna och bergen.

Hur det gick? Faktiskt godkänt! Gert gick in på 28 p och jag (Gb) på 30 p.

På hemvägen lämnade vi in två påsar tvätt på en ”Wash & Dry” i Stellenbosch. Kostar 20 rand/kg, dvs 12 SEK/kg för tvätt, tork och vikning. Gert körde hem i kalsingarna så hans shorts kunde bli tvättade😂. Tur vi inte fick motorstopp på vägen😂!

Gun-Britt Maulin
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Kommentarer
Postat av Mats Nertlinge

Gert tur att du hade kalsonger på dig i allafall !
Skönt att det gick bra utan stopp och kontroller på vägen hem.

Postat av Gun-Britt Maulin

Haha😂. Själv funderade jag på pm jag oxå kunde lämna in min pike och bh men, nej, där gick gränsen😂😂!