Liten Del av balkong
Liten Del av balkong

Misstake

måndag 11 februari 2019

Killarna vada ut till den lilla transferbåten mellan Gili Meno och Gili Trawangan med våra väskor på huvudena, det var lågvatten, vi fick vada efter. Tio minuter tog båtturen till Gili T , dax för incheckning hos färjekompaniet, vi var mycket tidiga, som tur var,”Det är en öppen biljett, sir, ni skulle ha konfirmerat när ni skulle åka två dagar tidigare. Ah jag har gjort ett misstag men ni kan väl ordna platser till oss ändå, Neeej ni får vänta två dagar innan ni kan åka, båten är full, tar bara hundra personer och polisen räknar när ni kommer till Bali” så lät det en halvtimme, innan, efter mycket bönande och några telefonsamtal och att vi skulle åka med annan båt, betala ny biljett, så fixa han platser till oss. Puuuh det var svettigt och vi andades inte ut förrän vi satt i båten ute till havs.
Hamnen på Bali vimlar av taxichaufförer som vill köra oss än hit än dit, och de är väldigt ettriga, men vi hade fått stränga order om att inte lyssna på dem utan bara leta efter en kille som hade färjekompaniet logga på tröjan, vi hade nämnligen löst biljetter med transfer till hotellet, efter lite virrande i kalabaliken hitta vi honom så efter en dryg timme i minibuss var vi i Ubud, vid Sri Ratih Cottage, vi hade bokat de lux rum, KANON! Mycket fina rum toppklass, jättebalkong för oss själva. Aptitretare och planering för vistelsen här innan middagen på hotellet, utsökt!
Hörs

Lennart Nilsson
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Kommentarer
Postat av Sofie

Ibland får man ha tur 👍🏼 hotellet ser ju jättefint ut och har fått bra recensioner. Hoppas ni får fina dagar där 😃

Postat av Monica

Äventyrsresa kan man kanske kalla er semester 😊 ha en fortsatt härlig semester 😊