Tillbaka i vårt paradis

fredag 15 februari 2019 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Ja, så var vi tillbaka igen. Så härligt!
Redan innan vi lämnade Koh Lanta förra året hade vi, i alla fall Elsa och jag, bestämt oss att vi ville åka tillbaka 2019. Edde var dock inte lika säker och bestämde sig för att fotboll, innebandy, skolan o kompisarna vägde tyngre (till Mattias stora förtret...).

Planeringen har pågått länge tillsammans med våra vänner från förra året. Tre mammor och en mormor skulle ses på ön igen. Nu är vi samlade igen, fast tyvärr fick vår vän Annika i sista stund avboka pga hälsan. Som tur var packade dottern väskan ena dagen och åkte nästa, så barnbarnet i alla fall fick en dryg vecka på plats och träffa alla vännerna. Ibland händer saker som man inte kan styra över... vi saknar dig ”mormor” Annika!

Nu till det bästa... denna gången bara gled vi in i livet här på ön. Förra året massa spänning och oro över vad jag, tillsammans med barnen, gett mig in på. Nu bara glädje att få återuppleva allt. Skönt!

Så fantastiskt att vara tillbaka och möta alla människor igen som vi träffade flera året. Tillbaka på skolan som Elsa uppskattade så mycket. Visserligen 90% nya lärare, men ändå samma fantastiska skola!

Att jag dessutom under denna första vecka fick möjligheten att träffa två(!) vänner från min barndom i Högsby gjorde inte saken sämre!
Elin - så roligt att få träffa din familj o dina tre små pärlor! Anna - du är dig lik och så känslosam  ”speed-date” på många sätt! Kontakten är nu återupptagen o vi kommer ses snart igen!❤️

Har under vår första vecka hunnit besöka våra favorit restauranger, träffa ”gamla” vänner men redan lärt känna många nya. Lotta och Nova från Trosa, ni är så härliga båda två!

Nu återstår fyra veckor av att njuta av detta paradis som vi har lyckan att få komma tillbaka till!!

Titta på bilderna så förstår ni vad jag menar?!
Så tacksam att få uppleva detta igen❣️🙏🏻🇹🇭❤️

Kommentarer
Postat av Christer

Härliga bilder! Man blir nästan lite "avis".... :)
/Christer