Local market och shopping

lördag 16 februari 2019 Hermanus, VÀstra Kapprovinsen, Sydafrika

I dag vaknade vi till en mulen himmel och duggregn🙁. Hrm... det hade i inte planerat...

OK, det Àr bara attgilla lÀget - vi startade dagen med en lokal marknad som hÄlls varje lördag i Hermanus. Riktigt mysigt och annorlunda! MÀngder av lokala företag som sÄlde allt ifrÄn frukt och grönt till trÀkonst av Ätervunnet trÀ till barnklÀder till handmÄlade kort till smycken och vÀskor till mat och dryck av alla de slag. Mycket folk och ett trevligt gemyt!

DÀrefter vandrade vi in till Hermanus och gick pÄ shopping- och konstrunda. Det finns mÄnga lite speciella butiker i Hermanus och flera trevliga gallerier.

Duggregnet fortsatte🙁

Efter en liten benstrÀckare i rygglÀge (!) tog vi en tur med bilen österut. Det finns mÄnga fina naturreservat hÀr men... vÄgar vi lÀmna bilen obevakad. Nej, tror inte det. SÄ det blev en kort promenad lÀngs stranden, dÀr vÄgorna piskade in mot de stora klipporna. MÀktigt!

I kvÀll vÀntar besök pÄ en av stadens köttrestauranger. Bord Àr bokat eftersom det annars Àr fullbokat överallt.

I morgon en ny runda golf pÄ Hermanus GK. Ha en trevlig lördag-kvÀll, alla goa vÀnner!

Gun-Britt Maulin
Senast aktiv - frÄn Höllviken, SkÄne lÀn, Sverige

FĂ„ uppdateringar via e-post

Ange ditt namn och e-postadress för att fÄ ett mail nÀr medlemmarna du följer uppdaterar sin resa.