Känns som månlandningen

lördag 16 februari 2019 Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Sista etappen och nu var vi alla taggade. Mulle tog på sig långbyxor för första gången sedan april 2018. Det är kallt i Istanbul och min första tanke går till att nu slipper man tänka på myggor och dengu😉
Vi hade en ganska bra natt trots tidsskillnad så vi tänker att det egentligen blev ganska bra med denna natt då vi tar det lite mer successivt med omställningen.
Allt gick smidigt på flygplatsen och vi satt in i det sista och hoppades på att bli ensamma på sista raden. Naturligtvis var den sista personen som gick på planet den som skulle sitta bredvid. Ja, ja... Man kan inte ha tur alltid och detta var ju trots allt en tretimmars flygning bara.
Flygningen gick strålande då Lawa sov i nästan två timmar och vaknade ca 20 min innan landning. Ett soligt Göteborg mötte oss och det kändes fantastisk att ha gjort den sista flygningen på ett bra tag framöver. Vi packade in i bilar och rullade hemåt . Farmor och farfar följde med upp för att ta hand om Lawa lite medan vi fick stöka och böka. Indierna som bodde hos oss var av riktigt sunkigt slag, vi hittade smutsiga köksgeråd överallt. Då menar jag inte att man missat lite, utan de har helt enkel bara ställt in det i skåpet efter användning. Har redan fått ihop en hel sopsäck med skit de lämnat. Vi får väl vara glada åt att de bidrog till en något fetare semesterkassa i alla fall😀
Det var så spännande att se Lawa komma in i lägenheten. Men det började redan när jag satte henne i bilstolen, när hon hittade leksaken som hängde där började hon skratta och lekte glatt med den som att hon återsett en gammal vän.
Hon rörde sig vant i lägenheten när vi kom hem och när vi lade henne på skötbordet och drog igång speldosan som vi kört vid varje blöjbyte när vi var hemma, log hon och kramade om det. Tittade helt fascinerat på den med en drömsk blick.
Resten av dagen blev mest tvätt och städ men vi hann springa iväg och köpa en semla och pizza också. 😍
Trötta i kropp och själ är det med ett leende på läpparna som vi alla lägger oss i dubbelsängen med memoryfoammadrass. Denna natten går nog till historien som den bästa... ever!