Lärorik resa

söndag 17 februari 2019 Linköping, Östergötlands län, Sverige

Då var det dags att summera denna resa.
Thailand är alltid thailand.
det går aldrig att undgå.
Eftersom jag tidigare har varit i thailand ett åtaliga gånger så hade jag en visst vision om denna resa mestadels om hur det skulle var.
Phuket har jag alltid försökt hålla mig undan från.
Ön är väl inte så tråkig egentligen, men Patong becah skulle jag aldrig rekomendera för min värsta ovän.
är så otroligt besciken över denna strand, fanns verkigen inget bra, allt var dyrare dessutom haha.

Skolan var jätte bra, nackdelen med lektionerna var att lärarna ville inte ha varmare än 22 grader i klassrummet och det blir inte bra. hehe
blev lite halvdålig sista dagarna, jobbigt.
Lärarna däremot var jätte bra.
stort förståelse för att vi alla hade olika lätt för att lära sig och försökte därefrån prata med var och än fastän vi satt i en grupp. skönt det.
Ska försöka ta lite skype-lektioner framöver och ha lite lektioner med dom lärarna.

Otroligt roligt och träffa dom andra eleverna. allt blir verkligen vad man gör det till.
Själv känner jag att jag fick ut nästintill så mkt som möjligt av min tid här.
Lite tråkigt att lämna alla man lärt känna denna månad, dom sa också det skulle bli tomt så något har man bidragit med den senaste månaden.
väldigt glad över att medelåldern har legat på runt 25.
alla har mer eller mindre varit likasinnade, vilket underlättar för alla.

valde själv att inte göra så mkt utflykter som jag tänkt från början.
tappade hoppet när jag fick hör att att skulle man boka ngt till phi phi Från Phuket så la dom på  typ 6-7000 bath extra...väldigt ocharmigt.
plus att turistgrejerna har jag redan gjort sen tidigare.
så skönt att jag sparade pengar på det iaf.

Till själva Patong.
Stranden enligt mig väldigt tråkig, men fanns mkt saker man kunde göra så som jetski och andra vattensaker.
Det fanns "affärer" längst hela patongbeach.
tråkiga med stora turistställen är att oftast känner lokalbefolkningen av sånt, vilket innebär att vi som vet sånt tröttnar rätt snabbt på allt tjat osv.
ju längre bort man kom bort från stranden ju lugnare blev det.
insåg även efter ett tag att det fanns ett stort Varuthus med tre husgropar, otroligt stort och avslappnat.
Bion var fantastiskt.
Väljer man hyra moppe så blir vaömöjligheterna otroligt mer.
kan rekomendera att söka upp nya stränder, mysigt och hitta sina små guldkorn.
Kör bara försiktigt.
men jag skulle inte välja Phuket om du som person vill backpacka.
som familj, absolut men allt annat än patong hehe.

kände att detta blev historiens tråkigaste recension på min tid i thailand, hehe.

Nu måste jag försöka underhålla den kunskapen jag kan om språket, vore så kul om jag kunde utveckla det här hemma.
mina klasskompisar har sagt att dom kommer ringa mig inom några månade så får vi se vart jag står i kunskapen hehe.