Surfing och road trip

onsdag 20 februari 2019 Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

Annelie ville helst inte vakna alls på grund av att huset hade en så härlig sovatmosfär. När hon väl pallrat sig ur sängen så inledde vi dagen med lantlig frukost med spatserande hönor utanför fönstret.

När vi fyllt på med energi var det dags för surflektion. Mark lärde oss grunderna först på land och sedan i vattnet. Klart svårt och vi hann bara en bit på vägen under de tre timmarna, Annelie var dock grym på att få fart på brädan och skrattade hela vägen in mot stranden liggandes på magen. Tomas var mest glad att flytande vatten inte ger blåmärken på samma sätt som fryst vatten när man ramlar.

När vi var helt slut från surfandet var det dags att sätta sig i bilen och fara från väst till öst, från kust till kust, från gröna skogar till öppna landskap. På vägen extraknäckte vi som fårvallare med bilen längs en bergsväg när en stor fårskock skulle flyttas från ett fält till ett annat. Vi är nu installerade i vår lägenhet och avnjuter en välförtjänt kall dryck på lokala baren.

Annelie Jönsson
Senast aktiv - från Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland