La Fortuna

onsdag 20 februari 2019 La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Hola!
Vi åkte från San José med buss tidigt i måndags, va inga som helst problem att ta lokalbussen (kostar en bråkdel av vad det skulle kostat att åka shuttle) den va i tid och helt okej bekväm buss med AC! Det tog sen tid att få checka in på hostelet i La fortuna men så är det ibland...väldigt trevligt hostel men mysig innergård med bar, pool, hängmattor och även kök om man vill använda det. Det enda som är en aning frustrerande är duschen...noll stråle!! Haha men det ska alltid vara något;) Vi gjorde inte så mycket första dagen mer än att bekanta oss med lilla staden och bestämma vad vi skulle göra dagen efter, åt gott gjorde vi också dock, och gick sen o la oss tidigt!
Vi vaknade 06.15 igår för att åka på Canyoning/rappelling halva dagen. Detta testade jag och Maria första gången på Bali för tre år sen och blev helt frälsta, va en så häftig upplevelse, läskigt med adrenalinpåslag och fantastisk naturupplevelse på samma gång. Så klart hade vi ganska höga förväntningar denna gången då...det va absolut kul men inte alls så intensivt och utmanande som på Bali och det varade kortare tid här, sen spelar det även roll att vi nu va 10-12 pers här medan på Bali va vi 4! Men all in all en rolig upplevelse i fin natur OCH vi fick  en fantastisk lunch! det ska inte glömmas bort:)
Efter det lilla äventyret vilade vi några timmar och tog sen en tur till La fortuna waterfall som inte skulle ligga så långt borta, vi var dock lite smarta som tog taxi dit och gick hem för själva vattenfallet ligger 500 trappsteg ner...dvs samma trappsteg som man skulle gå upp igen;) och våra otränade kroppar var lite skakis bara av att gå ner efter dagens aktiviteter😄 Men mäktigt vattenfall! Verkligen häftigt att se och bada i, kallt och friskt vatten kan man säga, inte helt enkelt att få med oss och hela vattenfallet på samma bild men vad gör det när Maria lyckas ta bilder där jag har magrutor helt plötsligt👌🏼 magisk plats alltså.
Promenaden tillbaka till hotellet var lite längre än vi tänkt men gick helt fint förutom lite skoskav (känsliga vinterfötter som inte vant sig vid sandaler), vi fick även sällskap av en söt (men dum) hund en liten bit:). Väl tillbaka på hotellet hade vi båda kunnat somna på studs😄 men vi försökte hålla oss vakna genom att dricka lite god cider, kolla på foto och duscha i den helt obefintliga strålen(om man vill ha varmvatten). Vi lyckades ta oss ut för att leta mat och gick sen hem o la oss innan kl 22! Det är hårt att va på semester;) Vi bestämde oss också för att inte boka någon guidad tur till vulkanen dagen efter utan ta det som det kommer när vi vaknade, Pura vida!

Marie Hermansson
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Christel

Väldigt fin natur! Ni kommer att vara vältränade när ni kommer hem.....!!!!
Ha en fortsatt bra semester och ta hand om varandra! Kram/Mor