Dag 3 - utflykt & hockey

lördag 23 februari 2019 South Miami, Florida, USA

OBS! Fler bilder lägger jag in hemifrån senare eftersom jag har fotat mest med digitalkameran.

Jag vaknade vid 05:00 och redan då var det 26 grader ute. ☀ Jag bloggade lite, motstod kaffesuget och försökte slumra.  Det gick inte vidare bra, så när Maria också vaknade och föreslog att vi skulle kolla in soluppgången på stranden var jag på. Och den var verkligen jättefin.

Frukost intogs tillsammans med de övriga 07:30 och sedan letade vi upp startplatsen för vår citytour med hop-on-hop-off-buss som vi förbokade igår. Vi var där i god tid för att få en plats på taket och försäkra oss om att kunna se så bra som möjligt, och det fick vi också. Det var blåsigt, men kul att få se lite mer av Miami.

​​​Första stoppet blev Little Havanna, och blev ganska kort. Vi promenerade en bit och fotograferade, såg en hel del väggkonst och de övriga i sällskapet besökte en cigarrbutik (jag kände att jag har besökt tillräckligt med sådana på tidigare resor), och sedan slog vi oss ner på resturangen med det sköna namnet - "the Pub". Kort & koncist. Vi käkade lunch #1 och tog en öl, och tog sedan bussen vidare till nästa stopp. På vägen till nästa stopp pekade guiden ut en mängd villor där det bodde olika mer eller mindre kända människor.

Färden gick vidare till Bayside där vi klev av och fotograferade väldigt dyra båtar, strosade bland butiker och slutligen intog lunch #2 på Hooters. Vi bestämde oss för att stanna i Beyside istället för att hoppa på bussen tillbaka igen och att ta en taxi direkt därifrån till hockeyarenan, så vi kunde i lugn och ro mingla vidare vid hamnen. Vi hittade Hooters, och intog lunch #2 där. För min del var det dom absolut godaste friterade kycklingvingar jag någonsin ätit.

Vi tog taxi från Beyside till arenan där Florida Panters mötte, och utklassade, LA Kings. Häftig upplevelse att se en hockeymatch live. Dock väldigt kallt eftersom vi åkte dit direkt från utflykten och jag således satt i arenan iklädd sandaler och linne. 😂

Nu är ytterligare en dag till enda och det är dax att sova. Jag har kännt mig ganska risig sedan i förmiddags, och hoppas att det är solens fel och inte förkylning, så de andra har dragit vidare ut på stan medan jag har unnat mig en lång skön dusch, druckit Resorb och ska sova nu (22:00).

Imorgon bitti väntar en utflykt till Everglades för att spana efter alligatorer och stora pippifåglar. Kanske får vi även syn på den livsfarliga Snapper-sköldpaddan som brorsan varnat mig för? Den som biter av hela benet på en om man inte springer tillräckligt fort... ;-)

Helena Rosenqvist
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige