Fyra vänner åkte - två ny-gamla kom...

torsdag 21 februari 2019 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Fattar inte hur fort tiden går här nere... Två veckor har vi varit här. Ja, dagarna flyger iväg, fast vi har allt hunnit med en hel del också, när jag tänker efter...

I veckan hade barnen även i år ordnat med Tivoli på svenska skolan Sanuk för att samla in pengar till organisationen Children of the Forest. Fantastiskt kreativa spel/aktiviteter de hittat på för att samla in pengar. Spökhus, pie-face m grädde, färgduellen mm. Eller vad sägs om ”Hyr ett paraply - 5 minuters skugga” för 20 bath. En riktig cash-cow i hettan!! 🤑 Paraplyerna var eftertraktade denna varma dag, kan jag meddela...
Efter tre timmar på skolgården var jag helt kokt, 🤯 men barnen kämpade på in i det sista för att tjäna några extra slantar till detta fina ändamål. Så härligt att se!

Oj, glömde nästan berätta om sagostunden Elsa och jag var på denna dag. Boken hette Barnen i Kramdalen. Väldigt bra skriven bok om att lära barnen om integritet av #emeliesjölander #andreassjölander
Ni som har små barn eller jobbar med barn måste köpa den! https://www.adlibris.com/se/bok/barnen-i-kramdagen-en-saga-om-integritet-tafsare-och-nattroll-9789198360462

Sen vi kom hit har Elsa hunnit sova över m kompis, göra en egen supersnygg sarong och gjort en hennatatueringar mm. Själv har jag förutom ett antal thaimassage hos min favorit Yao, hunnit med många strandpromenader med Jeanette, ett antal Chang, men även två riktigt bra föreläsningar. Helt olika ämnen och teman, men båda väldigt intressanta o givande!

Caroline Engvall: Om barns utsatthet på nätet. Titta på länken och läs hennes hemska men fantastiska böcker! Det finns en verklighet på nätet som som alla föräldrar MÅSTE få insikt i och kunskap om för att kunna hjälpa till och skydda våra små och stora barn: https://youtu.be/YbQnZ5-FXHc
#carolineengvall
Rebecca Krantz: Får jag lov? - Hjärna!
#rebeccakrantz #holisticfuture

Sitter nu på vår lilla terass på bästa resorten på Koh Lanta. #oasisyogaresort - ett hett tips till er som åker hit och vill njuta av lugnet, fräsch och hälsosam mat och yoga förstås.

Som sagt -  våra nya vänner Lotta & Nova åkte hem. 😥 Lika så Ljuva o mamma Kajsa. Men samma dag kom Susanne o Tove (våra vänner från förra året) tillbaka till ön. Så är livet här på ön. Folk kommer och går, men det bästa är att man kan återses här och återigen uppleva härliga stunder på stranden, samtal vid poolen och för att inte tala om alla middagar vi äter tillsammans...livskvalitet! 👌🏻🙏🏻🇹🇭❤️

Kommentarer
Postat av Helén

Tack för att jag får kika in litegrann! /Helén SH

Postat av Christer

Roligt att få ta del av "vardagslivet"! :)

/Christer