Jag är som en myggbuffé

lördag 9 mars 2019

Yes! Idag funkade yogan sååå bra. Första passet utan looser-känslan och tårar. Och när jag kom ner till frukost så var det en jättegod dricka. Trodde ananas, men nån annan liknande frukt. Suuuuupergod iallafall 😋
Sen var det dags för yogaworkshop och den gick väl sämre. Det enda jag kunde koncentrera mig på något annat än myggorna. Har något i mitt blod som gör att myggorna ser mig som en hängmörad kobebiff eller något. Alla vill smaka på mig. 😋🍖
Jaja..hur som helst så blev vi lite sena tillbaka till mellanmålet på förmiddagen. De var så söta och bara log, de som serverade oss. Sedan passade jag på att njuta lite i solen. Det var skönt och varmt så efter en stund så gick jag iväg och skulle duscha av mig, men på något sätt så fastnade jag utanför doktorns rum där det låg lite skvallertidningar på svenska. Så skönt att bara sitta där i skuggan och slöbläddra och kolla vem som gör vad och har på sig vad. Sen var det nästan lunch. Den var jag iallafall i tid till 🙈
Efter så skulle jag gå min dagliga behandling.  Olja ringlande på pannan. Förra gången så var den sååå skön så såg fram emot den. Den var skön även denna gång och somnade nog till en trudelutt, men när jag vaknade till så kändes det som nån nerv i nacken hade kommits åt för det var som armar och ben domnat bort. Men när de började tvätta av mig så släppte det. Tack och lov 🙏
Jag kände efter behandlingen att jag behövde gå upp på rummet snabbt innan mellis. När jag kom upp så svarade jag på lite meddelande och höll på att somna. Fan! Höll ju på att missa mellis. Fick springa ner. Försenad igen🙈🙈
Men jag fick mellis iallafall. En stor tallrik granatäpple.  Tur jag älskar granatäpple, men orkade inte äta upp alla.
Sen var det dags för gruppsamtal om ämnet sorgsenhet. Muntert va?!?🙈😭🙈
Kände inte det gav så mycket ändå. Vi fick alla skriva ner vad "Sadness" är för oss eller en händelse.
Alla hade väl skrivit rätt likande och allt handlade, i mitt tycke, att man ska ta det negativa och vända det till något positivt.  Det är klart men allt får ju ta sin tid. Tycker jag☺
Kvällen avslutades med nån rismjölspannkaka med en curryrätt. Helt okey! Det blev bara att vi satt kvar en liten stund vid borden och pratade lite sen gick vi till våra rum. Fast en värdinna kom och berättade att vi skulle vara i receptionen 8.30 imorgon och viktigt att vi var i tid. Hahaha! Kanske en pik 😂😂
Eftersom vi ska åka båttur i Backwaters så var jag tvungen att tvätta ur all olja i håret. Fick köra två omgångar med schampo innan allt var borta. De andra dagarna så har jag låtit det sitta kvar så det gör sin nytta. Nu känns håret som vanligt och mjukt...Som mig själv fast bättre..
Så jag hoppas att ni har en trevlig lördagskväll och röstar på mello om ni vill!
Puss och kram från mig ❤❤❤

Moni Lindqvist
Senast aktiv - från Smålandsstenar, Jönköpings län, Sverige
Kommentarer
Postat av Louise

Oh noo! Myggor!!! Fy vad jag hade haft svårt att fokusera på nånting annat med sådana surrande runt mig! Förstår att du blir trött efter yoga och behandlingar men det gör dig säkert gott, du kommer vara lugn som en filbunke när du kommer tillbaka! Kram!🤗