Äntligen på väg

lördag 9 mars 2019 Dubrovnik, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Fredag 8/3ve
Uppe i ottan. Flyg Arlanda-München-Venedig och buss till Trieste helt enligt plan. Sedan började den Italienska planeringen visa sina sidor. Incheckning säkerhetskotoll, mm innebar köande i 3 timmar! Vi var några som skulle ombord och allt var väl ine riktigt intrimmat. Väl ombord visade fartyget upp sin fina, nya sida. Mycket trevlig och rmlig hytt, trots enklaste alternativ. Allt fräscht och doftar nytt. Massor med möjligheter att aktivera sig!
Kommunikationen med passagerare sviktar dock en hel del. Alla problem, små som stora, ska lösas av kuntjänst/reception som inte är helt intrimmad = långa köer och irritation. Mycket skulle man kunna lösa med bättre informattion i hytterna. Vår i god tid gjorda beställning av dryckespaket har missats i systemet och vi måste fortfarande visa vår bekräftade beställning varje gång vi beställer  dricka trots att vi stått i den långa kön 3 gånger och  man lovat att allt ska fungera. Nu är vi i alla fall i Dubrovnik och har tagit en promenad på stan och fått en utmärkt  italiensk middag. Frid och fröjd. I morgon vaknar vi i Bari!

Christer
Senast aktiv - från Muskat, Oman
Kommentarer
Postat av Robert Strange

Härligt att vara på väg!
Lite irritationsproblem gör det bara mer minnesvärt och att man uppskattar det bra desto mer:-)
Ha en fantastisk resa!
Kram RCF